Ulga sponsoringowa czyli ulga podatkowa dla przedsiębiorców wpierających działalność sportową i kulturalną

Super User

Ulga sponsoringowa jest dość młodym rozwiązaniem. Została ona powołana w ramach Polskiego Ładu.

Ma ona stanowić zachętę dla przedsiębiorców do współpracy z klubami sportowymi, instytucjami szkolnictwa wyższego i nauki lub też instytucjami kulturalnymi.

Ulga sponsoringowa

Ulga sponsoringowa

  • Jeśli chodzi o kluby sportowe, to z ulgi mogą korzystać wydatki na zakup sprzętu sportowego lub pokrycia kosztów zorganizowania zawodów sportowych.

  • W przypadku działalności kulturalnej odliczeniu podlegają koszty dotyczące upowszechniania kultury, a także finansowanie działalności kulturalnej realizowane np. przez publiczne szkoły artystyczne.

Czy sponsoring można odliczyć od podatku?

Przedsiębiorcy zyskują możliwości odliczenia od podstawy opodatkowania 50% kosztów poniesionych na działalność kulturalną, jak i sportową.
Podatnik również może skorzystać z preferencji w podatku dochodowym odliczając kolejne 50% od podstawy opodatkowana. Zatem przedsiębiorca w swoich kosztach rozliczy 150% poniesionego wydatku. Jednak na chwilę obecną skorzystanie z tego przywileju wzbudza liczne wątpliwości.

Podatnik sam musi ocenić czy dana instytucja jest zawiązana z działalnością Corporate Social Responsibility (społeczna odpowiedzialność biznesu) i wpisana do odpowiednich rejestrów.

Ulga sponsoringowa a stanowisko rządu

W związku z dużą ilością zapytań w tej kwestii zarówno Minister Fijasów jak przedstawiciel Ministerstwa Sportu i Turystyki wypowiedzieli się w tej sprawie:

Gdzie wykazać ulgę na sponsoring?

Podatnik korzystający z odliczenia w ramach ulgi sponsorskiej ma obowiązek poinformować fiskusa na odpowiednich wzorach PIT-CSR oraz CIT-CSR o wysokości darowizny, a co za tym idzie o wysokości poniesionych kosztów podlegających rozliczeniu.

 

Przeczytaj także: >> Wydatki prywatne a koszty firmowe <<