Wiele firm prowadzących działalność gospodarczą chcąc podwyższyć swoją pozycję na rynku pracy, poujmuje swoim pracownikom różne bonusy około płacowe, jedyny z nich jest ubezpieczenie grupowe lub opieka medyczna.
Ubezpieczenie grupowe. Kto może przystąpić?
Do takiego pakietu medycznego lub ubezpieczania grupowego mogą przystąpić, zarówno osoby zatrudniono o pracę, jak i członkowie najbliższej rodziny. Często większa liczba osób zgłoszonych do takiego pakietu ubezpieczeniowego przekłada się na niższą składkę opłacona na rzecz ubezpieczyciela.
Ubezpieczenie grupowe a koszty pracodawcy
Pracodawca może zaliczyć do swoich kosztów uzyskania składki na ubezpieczenie grupowe swoich pracowników w sytuacji, gdy polisa ma charakter ubezpieczania na życie.
Kto płaci za ubezpieczenie grupowe?
Pracodawca może zakupić takie ubezpieczanie dla swoich pracowników, może je finansować w 100%. Możne również „podzielić” się kosztami zakupu polisy z pracownikami.
Pracodawca może zawrzeć w swoim regulaminie zapis, iż udostępni swoim pracownikom zakup ubezpieczenia po cenach niższych niż detaliczne, oraz nie będzie stanowić to ekwiwalentu w formie pieniężnej.
Szczegółowy podział kosztów podziału między pracodawcę a pracownika musi zostać opisany w regulaminie. Pracownicy przystępujący do takiego ubezpieczania osobiście mogą dokonać wyboru zakresu i przedmiotu świadczenia usług.
Czy ubezpieczenie grupowe jest oskładkowane?
Takie świadczenie przyznawane pracownikom może korzystać ze zwolnienia ze składek ZUS. Jednak ustawodawca nie przewidział zwolnienia podatkowego z tego tytułu. Część składki finansowanej przez pracodawcę stanowi u pracownika przychód ze stosunku pracy.
Przeczytaj także: >> Benefity pracownicze <<