Przedsiębiorcy poszukujący pracowników!

Czy wiesz, że wkrótce wchodzą w życie nowe, korzystne rozwiązania wspierające zatrudnianie osób 50+?

Jeśli masz trudności ze znalezieniem odpowiednich pracowników lub chcesz wzmocnić swój zespół doświadczonymi, lojalnymi pracownikami, to ta informacja jest dla Ciebie!

Nowe możliwości dofinansowania zatrudnienia seniorów

Od 1 czerwca zmianie ulegną  obowiązujące przepisy dotyczące zatrudniania osób 50+. Nowe przepisy wprowadzają szereg zmian, które mają na celu zachęcenie pracodawców do zatrudniania osób w wieku 50 i więcej lat. Warto podkreślić, że choć wcześniej funkcjonowały programy i dofinansowania dla 50-latków, to nowe rozwiązania są jeszcze bardziej korzystne i dostosowane do obecnych potrzeb rynku.

Na czym polega wsparcie?

Dofinansowanie wynagrodzenia – pracodawca może otrzymać do 50% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie na zatrudnienie osoby, która ukończyła 60 lat (kobiety) lub 65 lat (mężczyźni), zarejestrowanej jako poszukująca pracy w urzędzie pracy.

Okres wsparcia 

Umowa z pracownikiem może trwać do 12 miesięcy, a dofinansowanie będzie wypłacane co drugi miesiąc. W tym czasie pracodawca zobowiązuje się do zatrudnienia seniora na własny koszt w miesiącach, gdy nie otrzymuje wsparcia.

Dodatkowe korzyści 

Brak obowiązku opłacania składek na Fundusz Pracy przez 12 miesięcy dla pracodawców zatrudniających seniorów, co znacząco obniża koszty zatrudnienia.

Jeśli tworzysz stanowisko pracy zdalnej możesz otrzymać dofinansowanie do 13 998 zł.

Jeśli wspierasz młodych rodziców i opiekunów wracających na rynek pracymożesz  otrzymać świadczenie aktywizacyjne nawet przez rok.

Dlaczego warto zatrudniać osoby 50+?

Doświadczenie i lojalność – pracownicy 50+ to osoby z dużym doświadczeniem, które często są bardziej lojalne i zaangażowane.

Pozytywne stereotypy – według psychologów, osoby w tym wieku są odpowiedzialne.

 O szczegóły zapytaj w najbliższym Biurze Pracy!